Citat:
Originally posted by dannel77@Sep 23 2008, 00:35
Mmm, sitter här och skriver ihop ett lagomt argt men sakligt brev till kund, men jag frågar mig igen.. är det värt det?? Ger det inte bara sk*t i slutändan ändå. Är det egentligen någon gång värt att ta strid med kund? Är mest bara irriterad över nonchalansen hos den här människan och vill sätta åt han, men det känns mest personligt (som det oftast gör när man har med idioter att göra).
|
Tänk så här; du är affärsman inte jurist......
Du vill TJÄNA pengar inte förlora dem, det betyder att du inte ska ägna din energi åt sådana kunder som kostar mer än de smakar, glöm och gå vidare.
Du kan dock skicka en faktura på dina havda kostnader och det arbete du lagt ned. Om du inte får ett bestridande inom 30 dagar så skickar du en påminnelse och därefter går det till kronolle direkt. men sitt inte och var förbannad. Glöm elndet och ta alltid förskottsbetalning för specialbeställningar i fortsättningen.