Citat:
Originally posted by Per@Oct 1 2004, 09:42
Slackware har ett paketsystem som fungerar fint, jag har sällan eller aldrig haft några problem med det. Filosofin bakom Slackware är inte att släppa paket på löpande band utan istället släppa hela nya versioner och efter det introducera paket endast i form av säkerhetsuppdateringar och liknande. Detta skapar en svårslagen stabilitet.
Det verkar f.ö. dumt att göra den här tråden till ett distributionskrig.
|
De flesta distar gör precis så. Alla "uppgraderingar" man får via yum är ju mestdels säkerhetsfixar. Ibland är det nya versioner.
Nåja, det är inte min mening att skapa distkrig. Jag är medveten att det finns stabilare OS-ar än Fedora, det är inte det den här tråden handlar om. Skulle jag vara ute efter max-uptime och så säkert OS som möjligt skulle jag inte ens välja Linux. Det handlar dock om att autorn ville ha något som var enkelt att administrera.
Nu säger ju han att han har kört slack förrut så det är klart en fördel. Objektivt sett är nog inte Slack det enklaste disten och det är inte bara min åsikt. Om det är den bästa linuxdisten tänkter jag inte alls diskutera.
/Zoran