Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag hr nu lusläst villkoren för Google och det system jag har för avsikt att rekommendera verkar uppfylla alla krav. Jag har dock ett krav som är i gråzonen och skulle bli glad för kommentarer om detta.
Google har ett krav att:
- Ingen AdSense-Kod får integreras i programvara.
Om jag som föreslagits här i tråden bygger en webbsida med innehåll och placerar AdSense-koden så att annonsen visas i huvudet på sidan, och att jag sedan fyller sidan med vettigt innehåll i övrigt och att sidan är direkt länkad i den normala webbplatsen, samt att vi bygger så att klientapplikationen startar en webbläsarsession i en vanlig skärmkontroll och anropar sidan för visning (ej automatiskt klick, för det är inte tillåtet), det är enbart menat att användaren kan klicka på annonsen om de finner den intressant.
Om användaren klickar på annonsen så visas annonsen i ett nytt webbläsarfönster, eftersom orginalfönstret är för litet och kan enbart visa en banner.
Är detta att anse som ett brott mot Googles regelverk?
Vår avsikt är självfallet inte att manipulera Googles system utan vi vill hitta en framkomlig väg som följer Googles samtliga riktlinjer.
Men frågan är om en webbsida som visas på en vanlig website och dessutom anropas från en klientapplikation kan anses byta mot Googles riktlinje att:
- Ingen AdSense-kod får integreras i programvara.
Vad anser ni som har varit med förr om detta?
|