Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-26, 14:24 #8
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge2000
Citat:
Originally posted by -mynameisfredrik@Sep 26 2008, 12:22
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge2000
Hej
Kan någon ge mej ett tips om ett företag som erbjuder VPS som fugerar...
Jag har dom 2 senaste månaderna hyrt VPS hos FSData men det funkar inte specielt bra, innan jag flyttade alla mina kunder från min egen server här hemma funkade allt jättebra och då hadde jag telia adsl med windows2003 (webserver) och ubuntu (mailserver).
Finns det eventuellt en dedicerat server att hyra till ett humant pris är jag JÄTTE intresserad.
Först av allt kanske du skall beskriva ditt problem innan du bara babblar på, sedan undrar nog många om du har kontaktat FS data?

Mitt problem är: för många driftstop, jag har faktisk kunder som e beroende av ett fungerande mail system.
Och ja, jag har pratat med FSD... dvs på deras support nummer... det brukar lösa sej relativt snabbt, men varför är jag som kund tvungen att övervaka deras system åt dom?
en fråga... jobbar du åt FSD? om ja, kan jag kanske få lite assistans att lägga in ett greylisting filter... jag har försökt men lyckas inte, är inte så insatt i linux/plesk

inget fungerar till 100% så tyvär är det, men har dina kunder problem med att logga in på sin mail är det DU som är ansvarig för det men FS data skall hjälpa dig att lösa ditt problem, har du inte hatt ditt konto länge så har jag för mig att du kan återkalla det och få pengarna tillbaka, men se igenom deras avtal först vad som ingår osv det är där oftast det faller för folk inte har läst igeom det.

nej jag jobbar inte hos dom än iallafal, en sökning kanske kan hjälpa dig: http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=U...ylisting+filter
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat