Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-26, 01:04 #14
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by BoXon@Sep 24 2008, 20:44
Det är så att jag har ett domän som jag så gott som dagligen får mail till som är menat till en liknande domän som ägs
utav ett företag av något slag, med diverse företags informationer, lösenord os.v... Jag har börjat tröttna på det ganska
rejält nu, därför har jag erbjudit ägarna av det domänet som liknar mitt att köpa min domän, dock utan svar...
Vad skulle ni göra? Fortsätta att skriva tills dom svarar?
Vänd på steken. Skicka varje felaktigt mail separat till vd:n + marknadschef eller motsvarande och be dem att omedelbart styra upp sina mailrutiner så att deras kunder och anställda skickar rätt. Det borde ju inte vara så svårt att lägga upp ett mailregister och tvinga kunderna att alltid skicka via ett formulär? Om de inte bättrar sig så meddela dem att du avser att fakturera dem för den tid det tar att hantera felskickade mail. Erbjud dem om möjligt vidarebefodring (mot årlig betalning) på de adresser som oftast blir fel. t.ex. [email protected] som går vidare till deras adress [email protected]. Kan de trots allt inte styra upp detta så erbjud dem möjligheten att ta över din domän för en skälig summa som motsvarar att meddela alla kunder per post och mail, ny logotype, nytt brevpapper, nytt visitkort, ändring hos PRV + risken att initialt förlora uppdrag på grund av mailbytet + sveda och värk.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat