Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-30, 21:46 #6
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 30 2004, 21:10
Jag rekommenderar inte redhat till nybörjare då den slår på en herrans massa saker som default ( nu kanske inte feodora gör det iofs ).

Slackware är den senaste distributionen jag har provat och den är jag mycket nöjd med.
Problemet med Slackware är att det inte har något vettigt pakethanteringssystem vilket är A och Ö när man är nybörjare. När jag körde Slackware sist (vilket var ett tag sen) var det inte alls användarvänligt.

Jämför OpenBSD som är ett av de säkraste OS-ar efter en standardinstallation men fortfarande JÄVLIGT jobbigt att få installerat.

Visst, Fedora kanske slår på en hel del saker per default men det går under installation att välja brandvägg som även min 7åriga son skulle klara att konfigurera.

Urinläggsförfattaren bör ta ställning till några saker:

1. hur användarvänligt vill jag ha det
2. hur viktiga data kommer det finnas på burken och hur hög säkerhet vill jag ha

Är det en seriös verksamhet som kräver säkerhet så är det dumt att ge sig på att göra jobbet själv. Är det något som är mindre viktigt så får han överväga vikten av säkerhet/användarvänlighet.

Att köra Fedora och ha den uppdaterad är så enkelt som det kan bli. Lite enklare än det och datorn skulle installera sig själv och hacka php utan att man ens behövde slå på den.

/Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat