Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-25, 14:57 #10
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Originally posted by BoXon@Sep 25 2008, 14:21
Jag använder domänen för till min "standard" mail och alla registreringar är gjorda med just det mail-kontot vad gäller även avtal os.v.
Jag är, till skillnad från föregående talare (skrivare), av åsikten att du givetvis ska försöka tjäna lite på affären.

Först och främst så ser jag inget fel med att tjäna pengar på domännamn (så vida du inte registrerat just som en "felstavning" och vill pressa företaget på pengar, men jag förstod det som att det inte var så, utan mer en slump!?).

Personligen registrerar jag inte domännamn för att sedan praktiskt taget ge bort dem. Bakom 99% av alla registreringar ligger det ett rent kommersiellt syfte. Dessutom ligger det dels ett kreativt idéarbete bakom varje registrering och sen allt det praktiska med administration etc.

Sen tycker jag att det var professionellt att erbjuda dem namnet. Nu kom jag precis på att jag kanske kommer att säga emot mig själv. Men vad är det för typ av domännamn? Är det ett generiskt eller ett mer abstrakt namn? Jag skulle säga att om det är ett generiskt som dessutom är bättre än deras nuvarande så ta ganska bra betalt. Är det ett mer abstrakt namn, ta betalt så att besväret känns värt.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat