Citat:
Originally posted by Gustav@Sep 24 2008, 17:33
Jag undrar hur jag bör gör nära jag slarvat bort en verifikation? Det rör sig alltid om mindre utgifter när det händer. T ex så kan jag ha köpt två pärmar för 30 kr och sedan råkat slänga kvittot.
Jag antar att en lösning är att bokföra kostnaden som ett eget uttag? Dvs att inte göra något avdrag för den. I det här fallet så rör det ett handelsbolag, så jag har som bolagsman rätt att ta ut pengar förutsatt att jag bokför och skattar enligt reglerna naturligtvis.
Det här är en enkel lösning enligt mig. Men finns det någon annan lösning och vad säger skatteverket?
|
Jag har alltid skrivit på en lapp vad det är och kvitto saknas.
Jag köper ofta pärmar, kuvert etc på Clash ohlson och där är kvitton av sämsta tänkbara kvalitet.
Kan ha ett kvitto i 2 dagar i plånboken och all färg försvinner. Sånt accepterar ju inte skatteverket.