Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-24, 15:34 #5
Lars-Göran Forsberg Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 41
Lars-Göran Forsberg Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 41
Loopia fakturerar .se-domäner när det återstår 60 dagar på betald period. I början av den månad som domännamnet löper ut tas Loopias möjlighet att förnya domännamnet bort och flyttas till .SE. Exakt vilket detta sker är lite olika beroende på helger etc.

Om man har ett domännamn som löper ut väldigt sent i en månad och betalar detta t.ex. via bankgiro (vilket kan ta upp till tre (3) bankdagar) på förfallodatumet så kommer betalningen med största sannorlikhet till oss för sent och det kan då vara så att förnyelse redan flyttat till .SE.

Om du är sent ute så är det bättre att betala via kreditkort. Om det inte fungerar så är detta en indikering på att vi redan förlorat möjligheten att förnya domännamnet.

Att vi skickar ut en påminnelse på .se-domäner när vår möjlighet att förnya domännamnet kanske tas bort dagen efter är givetvis inte bra och något som vi tittar på för att förbättra. Detta gäller .se-domäner som jämfört med övriga toppdomäner är lite krångliga i detta avseende, men om man betalar för sent så kan vi inte garantera att vi kan förnya domännamnet.

Jag håller med om att detta förfarande inte är bra. Vi vill givetvis förnya alla .se-domäner som våra kunder vill ha kvar. Vi har tidigare informerat om detta i vårt nyhetsbrev samt i vår blogg och vi utforskar hela tiden nya möjlighet för att slippa dessa problem. Detta kommer att åtgärdas senast i anslutning med att vi övergår till en registry/registrar-modell för vårt sammarbete med .SE (9:e mars).
Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat