Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-24, 15:02 #7
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
@JonathanS - det händer mig ofta - att jag inte får fram i ord vad jag tycker och tänker.., men jag anser att det banne mig inte ska gå till ATF under dessa förhållanden - risken är trots allt för stor att det kommer en Monique Wadsted eller annan rabiat tvistlösare som tycker "..men va fan det är väl klart att dom ska få way.se.."

"way" ÄR ett generiskt ord - och på samma sätt som med förkortningar ska ingen kunna göra anspråk på dem genom att ange halvdana liknelser med företagsnamn eller varumärken

- att sedan dessutom ta upp att innehavaren inte vill sälja domänen till dem som en orsak till att ta det till ATF - tycker jag det borde utdömas spöstraff för..

Sen beträffande Catch.info - så visst är det en av två företrädare (Albert W och Christoph U är de 2 jag haft kontakt med på Catch.info).
Huruvida domänen registrerats temporärt på Catch.infos företrädare som platshållare åt den egentlige registranten - har jag däremot ingen aning om, däremot vet jag säkert att det är så de snappar - genom att regga på sig själva och sen överlåta på registranten - så det blir ju lungt sagt dyrare än vad man tänkt sig. Sen har jag domännamn snappade genom deras omsorg som fortfarande ligger hos dem (med besked att överlåtelse är på gång) - den äldsta reggades 10/8...man får väl hoppas att den förs över innan det är dags att betala förnyelse iaf..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat