Citat:
Originally posted by SweCat@Sep 23 2008, 12:06
Ja själv blev jag precis uppringd av en tjej som hävdade att fakturan jag skickade inte är en räkning så därför hade hon inte betalat den och nu när den gick till inkasso vägrade hon betala för hon hade inte fått en räkning bara fakturor.....
Hon skällde och domderade i säkert en halvtimme och hotade med diverse saker och vägrade erkänna fakturan som något hon måste betala, det visste minsann varenda jurist. dessutom fanns inget inbetalningskort på fakturan så då behöver man inte betala eftersom det bara är en bekräftelse. Till saken hör att vad jag vet så sitter ett inbetalningskort på alla kreditors fakturor....
Till slut surnade jag till och sa att jag tar bort inkassot om du lovar att aldrig mer återkomam som kund.
Hon sa att hon minsann aldrig mer skulle handla av en så oseriös firma och hon skulle tala om det för alla sina vänner. Jag brukar kunna hålla mig, men ibland blir det bara för mycket. I dag är en sådan dag. Verkar som alla tokars högtid eler nåt.
Ibland skulle man vilja ha ett ställe dit man kan anmäla alla dessa kunder så att inte fler råkar ut för dem.
|
I sådana här lägen brukar jag alltid låtsas vara anställd och säga att jag verkligen ingenting kan göra. Sedan ger jag kunden webbadress och telefonnummer till konsumentverket och säger att om vårt företag verkligen har felat så är det bättre att ta det den vägen.
Konsumentverket är visserligen till för konsumenterna, men det är jäkligt praktiskt att ha dem som företagare också. Annars så har vi så klart ARN till hjälp också, men där har jag aldrig haft något ärende ännu.
Summa summarum. Låt KO eller ARN tillrättavisa puckon, så slipper du göra det själv. Gör det till någon annans problem

. Vi företagare behöver tiden till bättre saker - t ex att serva våra psykiskt friska kunder.