Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-20, 01:50 #30
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Utrustning och kompetens är viktigaste, samt kapacitet.

Vad är en verklig DDoS attack för dig? Har haft några större denna månaden.

02 Sep, toppar på 1Gbit+ - Inget avbrott, min IRC fick lite högre latency.
17 Sep, toppar på 1.2Gbit+ - Ca 1Mbit blev störningar på en förbindelse jag inte orkat koppla om till Gbit pga det endast går 1Mbit på den förbindelsen normalt. Men är något jag får orka åka ner och patcha om någon dag för förebyggande.

Ingen av dom gjorde att det blev störningar, jag förlorade inte ens min IRC anslutningar. Ca 1 min störning och enstaka paketförluster visade alla olika övervakningar från externa företag.

Samt har haft en hel del under andra tider med.

Så klart man ska förebygga för klara av DDoS attacker, är väl något som är viktigt.

Att 99% av alla hosting leverantörer inte klarar av DDoS är ju något som märks, dock när man även bedriver ISP verksamhet och säljer bredband och liknande så har man kapacieten och kompetesen och utrustningen.

Du påstår att det är dyrt och är svårt att hantera, men jag säger tvärtom.

Både jag och PRQ klarar av detta med stora DDoS, även om vi har mycket skilda åsikter vilken kvalitet och krav som ska köras på hall/infrastruktur.

EDIT:

Kanske även kan tillägga att man haft några övriga DDoS under denna månaden fast DDoS under 1Gbit är normalt man ser roliga toppar i grafer senare.

Sedan får man även tänka på att 99% av alla DDoS är gjorda av amatörer som köpt något botnät eller liknande, sedan även en av dom viktigaste sakerna.

Vad som är målet, det är oftast en kund/sida endast och inte hela företaget vilket gör det även betydligt lättare att lösa.

Men jag har faktiskt råkat ut för en DDoS som varit extremt bra och fin, visst det räckte inte hela vägen för dom. Lite mer ändringar och kapacitet så skulle den varit perfekt och fin.

Nästan jag skulle kunnat delat ut pris för den DDoS, även om den var emot mig då så var det lite mer kompetens om man säger så.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat