Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-19, 19:27 #14
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
Tarass avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Det borde som sagt gå att integrera betalväxelns webbsida i sin egen shop med hjälp av iframes eller en passande design. Då skulle nackdelarna med en hostad lösning vara överkomliga.
Japp, jag har kört med Iframes, funkar bra.
Men jag har även gjort en annan variant där jag anpassade den hostade betalsidan så att den ser ut att tillhöra orginalsidan utseendemässigt, på URL ser man dock att man befinner sig nån annanstans.
Har gjort ovanstående med Samport.
Har ni fått ok från er betalningsleverantör att köra med iframes?

Vi fick blankt nej för både iframe och "vanliga" frames när en av våra kunder ville ha det, då bl.a. 3dSecure kräver att rätt adress visas i adressfältet när kortbetalnignen ska sker.
Ett popupfönster var dock helt ok.
Använder man ävn Flexwin hos Dibs går det att anpassa designen på popupfönstret helt i stil med e-butiken, vilket gör att det knappt märks att man lämnar siten.

Jag fick ett pris på mellan 50-80tkr för den lägsta nivån av PCI-certifieringen, vilket borde vara överkomligt för många (+egna kostnader för server, utbildning etc.).

Ett alternativ är att flera e-handlare går ihop delar på kostnaderna för certifiering. Antingen skapar ni ett nytt företag eller anlitar ett befintligt (webbhotell, e-handelsleverantör) som certifieras för PCI-DSS. Sedan köper ni (e-handlare) serverplats och API-tjänsten av denna certifierade leverantör.
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat