Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-29, 15:36 #5
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Går det inte att ha html menyn under flashen? (via ett div-layer om det inte går på annat sätt?). Isåfall bör den synas om flashen inte laddas.
Kanske vore en lösning, skall kolla om det är lösbart.

Citat:
Eller tänk om helt: vad tillför flashmenyn dina besökare för extra som inte html versionen kan ge? Vad jag kunde se, inget varken för funktion eller "mervärde". Visst den blinkade vid mouseover och gled fram undermenyerna, men sen kunde jag inte se någon skillnad. Konkretisera: blinkande meny och krångel för kunder (som det ju är f.t) eller html meny?
Hmmm, ligger lite i det, samtidigt tycker jag att Flashmenyn är snyggare, dessutom går den snabbare att ladda, den äter inte bandbredd som html-menyn även om det är marginellt i samanhanget. Men rent funktionellt så funkar ju html-menyn lika bra, kanske skulle tänka om och inte vara så fokuserad på layouten...

Citat:
AWStats (awstats.sourceforge.net) använder ett JavaScript för att kontrollera om användarna har flash eller inte. Vet inte om man kan bygga vidare på det. Men du kan ju kanske kolla upp det...
Skall absolut kollas.

Citat:
Lite googlande på "detect flash version" gav något. Du skulle kunna göra en flashsnutt som känner av flashversion och sen redirectar till rätt sida. Du kan titta på diablo.homeunix.com/flashdetect hur det där killen gjorde det. Du kan säkert använda rätt mycket i den för att göra en minifilm som är runt 18x18 px.
Tackar! måste undersökas vidare, verkar ju vara en vettig lösning.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat