Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-19, 11:09 #8
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Obbe
Hej,
Jag skall gifta oss i imorgon vi har hyrt en Djinabox se www.djinabox.se.
De har nåt som heter bakgrundsmusik. Nu är det inte den tjänsten vi har hyrt men kolla på den.
När jag valde låtar har dom jätte mycket sam färdiga listor.

Lycka till.
No offence, men en DJ gör så mycket mer än att bara byta låtar, som en jukebox.

Det vet väl alla som någon gång har arrangerat eller varit på en fest att man inte kan bestämma låtlistan INNAN festen? En DJ tar hänsyn till väldigt många parametrar när han/hon väljer musik, vilket inte är möjligt om man inte är där. Exempelvis så vill man ju inte ha samma musik på bröllopet om farfar är på väg upp på dansgolvet som om ett gäng tonårstjejer är på G. Eller om det är tomt på dansgolvet kontra peak time. Dessutom funkar olika låtar olika bra på olika fester. Det finns ingen magisk spellista som alltid funkar. Det är en DJ:s uppgift att göra den bästa musikblandningen utifrån de olika förutsättningarna varje kväll.

"DJ In A Box" verkar riktigt sunkigt... Men jag hoppas ni får en jättefin dag imorgon ändå!

Citat:
Ursprungligen postat av smultronpuss
Lägg en slinga med Buddha Bar i bakgrunden, hur soft som helst!
http://en.wikipedia.org/wiki/Buddha_Bar_(music)
Otroligt klyschigt, smaklöst och opersonligt. Men bättre än att låta radion rulla i bakgrunden iallafall.
Trevligast att ha i bakgrunden på restauranger och barer är ju helt klart musik som är vald av en professionell DJ utifrån restaurangens image och målgrupp.
Jonathan P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat