Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-19, 08:13 #6
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Thomas@Sep 18 2008, 23:51
Den gick ut 16 september, normalt låg nudomäner i karantän mellan 30 -> 60 dagar eller nåt. Under stor del av de dagarna kunde gamla ägaren förnya den.

Jag har inte förlängt domänen, jag har köpt den på nytt. 1 (2) dagar efter den gick ut beroende på hur man räknar. Vem som helst kunde köpt 24 timmar efter den deaktiverats från gamla ägaren med andra ord.

Incept date: 2008-09-18 17:08:00
Normalt ligger de i 42 dagar.
Det låter onekligen som att något håller på att hända hos Nunames - kanske en förändring av denna hantering!? eller så är det speciella regler (manuella) som gäller för dessa typer av "dyrare" domäner (fåteckensdomäner) - som de kanske vill få ut marknaden så fort som möjligt igen för att få möjlighet att tjäna lite mer på.

Jag kan ju säga att den inte ens flaggades som ledig för mig - så det måste ha gått undan. Köp en triss idag Thomas!

@gummianka - nu pratar du snurrigt! Thomas har alltså låtit en domän förfalla - den har alltså gått ut - men ingen karantänsperiod har skett (vilket vanligtvis är 42 dagar för .nu-domäner) och han har sedan nyregistrerat den igen - var eller när menar du att en "påminnelseavgift" skulle vara applicerbar?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat