Citat:
Tror faktiskt det är någon som vill sabotera för kelkoo....
|
Tror snarare att det kanske är någon eller några av mina konkurrenter som tycker att det är jättekul att jag får dyra räkningar.
Citat:
Varför gör du inte som alla andra företag som driver sidor i din kategori (medlemskap eller produkter skit samma). OM inte ett visst antal % går till köp av klicksen så får sidan betalt för lead. Men det hindrar ju inte att någon saboterar, men du slipper problemet
|
Dom (Kelkoo) accepterar inte den typen av deal, tyvärr.
Men å andra sidan om det inte är tillräckligt köpstarka besökare så slutar jag ju att annonsera.
Citat:
Även att det har en stark besökskrets så tycker jag tre kronor låter ganska mycket och om man nu väljer att köpa reklamplats från dem som i ditt fall så ska man kunna förvänta sig att de har ett såpass välgjort system som kan plocka bort sånt där skit.
|
3 kr hade varit ok om man som jag trodde att det var ungefär samma procent som sökmotortrafik som handlade. (ca 10%) Då hade varje order kostat mig 30.- och det är ok. Nu prutade dom själva ner det till 1.50 men det är ändå tveksamt med deras "fusk"
Citat:
Om de bråkar om det så fråga dem rakt ut om de skulle acceptera ett sådant här beteende när de själva väljer att annonsera. Kan inte tänka mig att du skulle få ett ja som svar på en sådan fråga.
|
Bra fråga! Skall ställa den i morgon när jag pratar med dom igen. Jag har inte faxat tillbakla kontraket ännu och jag väntar till dess att jag får krediterat för fusket i juni och juli. Dessutom kommer jag att kräva att dom inte fakturerar mer än vad min statistik visar. Självklart kommer dom att få del av min loggfil.
// Mats