Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-29, 11:33 #6
KUB KUB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
KUB KUB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Jag tror inte heller på en ny sida med enbart auktioner. Vi har en hel del godsaker som kommer att finnas med, men som ni säkert förstår så vill jag inte gå in i detalj hur vi ska locka besökare, sen är ju frågan hur man ska locka "rätt" besökare. Vet inte om det är dåligt med attraktiva domäner till salu, eller om målgruppen inte stämmer på de som finns idag. Missdomain har nu 698 domäner till försäljning och 32 av dom har fått mer än ett bud, och jag är helt säker på att det finns spekulanter för många till. Jag själv skulle nog inte sälja en domän till första bästa budet, tanken med det hela är ju att försöka trissa upp priset.

Sen finns det med all säkerhet många "mindre" företag och privatpersoner som sitter o filar på idéer och söker passande domäner, men många domäner som kanske inte hamna på topp 10 men kan vara intressant för dessa, många ligger ändå med väldigt högt utgångsläge.

En domän som ligger med ett utgångsläge på 100.000 och då kanske fått ett eller ett par bud på runt 10.000, men den som inte har råd med att slåss med summor runt det högra beloppet struntar nog helt i det och söker vidare.
Så tips till dig Missdomain, få upp dom nya funktionerna så blir det bättre snurr hos dig.

Ahh va snurrigt detta blev då :blink:

Vilka ser ni som dom stora aktörerna idag då? Missdomain, domaner & Sedo känner jag redan till.
KUB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat