Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-17, 01:54 #148
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Nu har jag läst igenom tråden, och.. *trumvirvel*

Jag begriper inte vad TPB ska "göra åt" det hela.. Jag kan inte lista ut något sätt de gjort fel på, eller någonting de kan göra. Jag kan inte se något fel i att materialet finns uppe, men jag kan se fel i att åklagaren lagt upp förundersökningen med känsliga bilder.

Ärligt talat, förklara vad TPB ska göra åt det hela? Hur skulle de ha agerat? Vad gjorde de för fel?

Q: De skulle inte svarat så otrevligt på begäran om att ta bort?
A: Fem miljoner spammail från okända avsändare om att ta bort förundersökningen, ingen identifierade sig som anhörig till offren. Jag är inte förvånad om man blir irriterad efter ett tag..

Q: De skulle tagit bort materialet?
A: För sent.. TPB har tyvärr inte total kontroll över hela internet än, så det vore ganska omöjligt

Q: De skulle aldrig publicerat materialet?
A: Det gjorde de iofs inte, en användare gjorde det. Som fick det ifrån tingsrätten.

Hitta på något konstruktivt förslag på hur man kan tackla situationen

(Kan tillägga att jag inte har något emot att förundersökningen ligger uppe, det är trots allt tanken med offentlighetsprincipen. Men man kunde ju besparat den publika versionen bilderna på offren, samt lite annat som inte är särskilt nödvändigt, men det gjorde ju aldrig åklagaren så..)
Onkelborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat