Supermoderator
|
|
Reg.datum: Sep 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Sep 2003
|
Jag tycker inte jämförelsen med tv håller. När jag sitter framför datorn är jag aktiv. när jag sitter framför tvn är jag passiv. Om jag nu inte ser på tv med den bärbara på bordet samtidigt.
Blir det reklam på tvn kan jag gå på toaletten, gå ut till köket för att fixa något tilltugg eller liknande.
Reklam som stör på datorn gör mig bara irriterad.
Banners kan jag leva med. Popups gör mig vansinnig och reklam över hela sidan gör att jag oftast stänger ner hela sidan och gör något annat.
Lunarstorm brukar oftast omnämnas när journalister pratar om lyckade projekt på nätet. Där finns det reklam - men den hindrar inte övrig funktionalitet.
Min personliga övertygelse är att man i första hand måste se till de som gör det de ska och deras behov så att de inte drabbas alltför hårt av förändringar må det vara censur eller "bara" annonser.
Det hade varit intressant att se hur det skulle gå om Aftonbladet erbjöd en betaltjänst utan reklam. Jag trodde det var svårt att sälja information över nätet, men ändå sitter jag och betalar för vip-tjänsten på tv.nu för att det är den bästa tvguide jag hittat.
|