Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-16, 06:13 #134
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Och TPB gör inte vad dom gör för profit ? och svaret på den frågan vet du för att dom sagt det ?
(räkna lite på det, sett utifrån bara det här forumet, vad folk säger sig tjäna på xxx antal besökare och multiplicera sen upp det till TPB besökssiffror) eller ännu bättre vet jag, i TPB öppna värld, varför inte publicera dessa siffror)
Visst gör de det, men de utger sig inte för att vara samhällshjältar såsom kvällspressen vill framstå.

Citat:
Originally posted by -gummianka@Sep 16 2008, 05:10
Varför ska dom INTE ta ansvar menar du ? Vem menar DU ska ta ansvaret då ? Låt mig gissa...någon annan...
De som sprider information är ansvarig för att den sprids. Dvs tingsrätten som lämnade ut den och TPB's användare som sprider den på nätet.

Citat:
Vi skapar ett samhälle där man kommer undan genom att skylla på någon annan, och han kan säga "nej jag tillhandahöll ju bara vapnet...".
Ska vapenhandlaren åtalas för medhjälp till mord om ett vapen han sålt används i ett sådant?

Citat:
Vidare gör man det alltid till ett vi och dom, och för att det ska fungera måste ju dom som är dom vara onda, ha fel, och inte förstå, och när är man "någon annan", "vi" eller "dom"....får man välja själv ? har man samma roll genom hela livet ? Då väljer jag att vara...

För om jag sprider dessa rykten som en torrent är det okej, eller om jag gör det som en datamatrixkod, för vi som fattar tekniken förstår ju att KODEN inte kan beskyllas för denna informationen...
Har ingen betydelse hur du sprider informationen, är det du som sprider den så är det du som är ansvarig, inte den budbärare du använder.

Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Jag tycker fortfarande att Uppdrag Gransknings reportage om självmord speglar det här ganska bra, en "vi" totalt utan empati, som ju inte alls gjorde något olagligt...
Rent juridiskt, nej han gjorde inget olagligt, men visst, jag håller med, det den där Makarow gjorde är inte OK i mina ögon heller. Men ska han straffas för det? Nej, för det är inte olagligt. Den dagen våra lagstiftare illegaliserar självmord så kan man ju sätta dit folk för medhjälp, men tills dess så får man ta det, hur mycket det än suger.
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat