|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Och TPB gör inte vad dom gör för profit ? och svaret på den frågan vet du för att dom sagt det ?
(räkna lite på det, sett utifrån bara det här forumet, vad folk säger sig tjäna på xxx antal besökare och multiplicera sen upp det till TPB besökssiffror) eller ännu bättre vet jag, i TPB öppna värld, varför inte publicera dessa siffror)
Varför ska dom INTE ta ansvar menar du ? Vem menar DU ska ta ansvaret då ? Låt mig gissa...någon annan...
Vi skapar ett samhälle där man kommer undan genom att skylla på någon annan, och han kan säga "nej jag tillhandahöll ju bara vapnet...".
Vidare gör man det alltid till ett vi och dom, och för att det ska fungera måste ju dom som är dom vara onda, ha fel, och inte förstå, och när är man "någon annan", "vi" eller "dom"....får man välja själv ? har man samma roll genom hela livet ? Då väljer jag att vara...
För om jag sprider dessa rykten som en torrent är det okej, eller om jag gör det som en datamatrixkod, för vi som fattar tekniken förstår ju att KODEN inte kan beskyllas för denna informationen...
Jag tycker fortfarande att Uppdrag Gransknings reportage om självmord speglar det här ganska bra, en "vi" totalt utan empati, som ju inte alls gjorde något olagligt...
|