Citat:
Originally posted by Conth@Sep 16 2008, 00:11
Jag förstår bara inte resonemanget.
Dom har ju inte publicerat något på sin hemsida. Det är ju det som är själva grejen. Ni pekar ju på fel ställe. Det är en katalogtjänst.
Den uttjatade, men relevanta, liknelsen med Google igen:
Tycker du att dom tar ansvar för det du får fram om du söker bilder på ordet "autopsy".
Antar att du (och Danniee) anser att om jag känner mig kränkt av dessa bilder så bör Google ta bort indexeringen?!
|
Jag tycker självklart, om det inte framgått, att även Google ska ta sitt ansvar, oavsett om det gäller barnporr, illegal spridning av musik/film, eller bilder som kan upplevas som kränkande.
Brokep själv gör ju ofta liknelsen med "Gula Sidorna" med utgångspunkten att dom Inte tar ansvar för vad dom skriver, det är ju helt fel, eftersom dom precis som all (tror jag) tryckt media har en ansvarig utgivare. Blir det mindre relevant för att man når en miljonpublik ? Men menar du att vi ska dra gränsen vid olagligt, och sen är det fritt att publicera vad som helst när som helst ? Ska vi göra skillnad på tryckt media och internet ?
edit: sen tycker jag självklart att även den som publicerat, eller lagt upp, materialet ska ta ansvar, men ett samhälle kan ju inte fungera om man säger: jag tar inget ansvar eftersom inte han gör det.....Bror Anders Månsson betalar inte sina skatter, då gör inte jag det heller, Tuva tar knark, då gör jag det med...