Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-16, 00:11 #126
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
TPB gör inget olagligt det är offentlig handling,spridningen av informationen är kanske osmaklig. Men det är också upp till berörda myndigheter att lägga sekretess på sånt som inte skall spridas.
Jag måste hålla med klein i denna synpunkt.
Självklart kan man ju ifrågasätta hur TPB valde att svara de anhöriga då de hörde av sig till dem och ville att TPB skulle plocka ned torrent-filen.

Utan att dra någon jämförelse alls mellan graden av skada de båda fallen kan tänkas göra så vill jag bara säga att det blev samma diskussion då Ratsit lanserade sin tjänst.
Vem som helst kunde plötsligt ta reda på hur mycket grannen, kollegan, lokala kommunalpolitikern tjänade genom ett par musklick.

Plötsligt blev det en väldig debatt hur den typen av uppgifter ens kunde vara tillåtet att publicera.

Hade jag varit anhörig till de båda barnen så hade inte jag heller velat se obduktionsprotokollet spridas på internet.
Min fråga är ju bara varför inte de känsliga uppgifterna i denna handling, såsom bilderna, kan plockas bort från de offentliga handlingar man kan beställa utan vidare.

Men det är ju ändå som robertsson säger:
Citat:
Det är inte TPB som offentliggjort bilderna utan tingsrätten, ska man ringa nån så är det politikerna, som har bestämt offentlighetsprincipen. Man kan inte ena stunden försvara offentlighetsprincipen och andra stunden spy gala över TPB för att offentlighetsprincipen finns.
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat