Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-15, 23:31 #124
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Sep 15 2008, 21:40
Problemet är vem som gör bedömningen. Vad ska tas bort från TPB, Google eller biblioteket nere i stan? På alla dessa ställen går det att hitta bilder av denna typer, och värre.

Så fort man lämnar juridiken bakom sig och pratar etik och tycke/smak, så blir det jobbigt. Vem gör begränsningar, vem tolkar vad som är schysst och inte schysst.
Fast jag förstår inte varför den frågan behöver ställas. Varför menar DU att internet ska vara ett frirum ? I det som tydligen vedertaget (jag visste faktiskt inte att uttrycket var så utbrett) kallas för gammelmedia så finns det ju alltid någon som har ett juridiskt ansvar. I mina ögon är det lika självklart att någon som har en hemsida tar ett juridiskt och personligt ansvar för den.

Det är egentligen det jag har svårast för med brokeps inlägg (förutom att nivån är på en 5 årings som fått skäll för att han snott 1 påse godis men försvarar det med att han brorsa minsann snott 2 påsar godis, och att det är en censurerad blog !!!??????) ) att han inte, eller någon annan för den delen, tar vare sig ett personligt eller juridiskt ansvar, vad fan får vi för jävla samhälle då ?

Men på sätt och vis har du ju rätt, men juridiken grundar ju sig någonstans i det som allmänt ses som etik och moral, vill man sen ändra lagen i ett demokratiskt samhälle så finns det ju vägar att gå, men allt detta åsidosätts ju om INGEN tar ett ansvar.
Jag hade haft enorm respekt för brokep och TPB om dom haft den moraliska kompassen att ta den här diskusionen utifrån "vi har publicerat det här på vår sida" istället gnäller man som ett barn över hur media behandlar Dom.

Det är ju inte ens intressant att göra/ta en debatt om internets framtid som brokep var inne på, det, utan att enskilda människor i slutändan tar enskilt personligt ansvar är ju att låtsas som att internet var en varelse som publicerar material av sig självt....
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat