Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-15, 04:42 #111
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
men buhu...stackars lilla brokep....han vill ställa upp krav och villkor hur han ska behandlas på SVT, men ingen får ställa krav på TPB (saken är, att utifrån den ställningen han tar, att "TPB publicerar ingenting" så är han ju helt ointressant som person, så hela hans medverkan motsäger ju det uttalandet, och en 5 åring borde ha kunnat se vad som skulle hända)
Sen kommer han in på vilket "format" det var på programmet...och gör sig sen till förespråkare för hela svenska folket....det är väl som dom säger, thirty is the new five....

jag orkade inte läsa hela inlägget ordentligt, dels för att jag inte alls tycker att det är irrelevant huruvida dom tjänar rejält med pengar på TPB (vilket alla som har det minsta inblick i hur annonsering på internet fungerar inser att dom gör), och som sagt, för att det har attityden hos en 5åring som inte fått som han velat...

Sen tycker (eller tycker, det ÄR så) jag att den tidigare PO absolut hade situationen klar för sig, det handlar inte alls om hur internet fungerar, det handlar om personligt ansvar (vilket TPB helt friskriver sig från, ALLTID), jag håller med Westman om att det är en relevant fråga som inte ställts tillräckligt tydligt, och därmed inte besvarats, varför åklagaren inte valde att hemligstämpla dessa delar av materialet, MEN, det är också så att detta är ett system som fungerat tills nu, där dessa uppgifter funnits att tillgå, men där media tagit ställning att inte publicera det. Så både brokep och PO har rätt, det handlar om hur internet fungerar, men lösningen kommer bli den fd. PO var inne på, men brokep har varken civilkuraget eller intelligensen att leda konsekvenserna av deras agerande till den slutsatsen.

Hur hade ni ställt er om dessa bilder hade publicerats i Aftonbladet och dom hade försvarat det på samma sätt ?

och vill man ställa det på sin spets, det här med att inte ta något ansvar för vad man gör, så länge det inte är olagligt, så kan man ju ställa det mot innehållet i "Uppdrag Granskning" förra gången....
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat