Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-13, 15:56 #41
annika_w annika_w är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 29
annika_w annika_w är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 29
Hej,

Även vi har kontaktat Kreditor angående detta – och även vi har fått Jacobs standardsvar, som han kopierat in här den 27/8.

För det första, avtalet har ändrats eftersom en funktion fanns när avtalet skrevs (att frysa fakturor utan att avgift tagits ut), och den har nu tagits bort. Skälet till att funktionen tagits bort är inte relevant här.

Vi säljer bland annat dyra märkesväskor. Dyra väskor vill kunder beställa hem för att känna, klämma och prova till sina kläder, och självklart vill vi ge den servicen till kunden. Därför kan vi har ordrar på 2-3 olika väskor, där alla utom en väska returneras.
Vad händer då? Jo, säg att ordern är på 3000 kr och varor för 1500 kr returneras. Vi betalar den fasta avgiften + %-avgiften på det första beloppet, 3000 kr. Det innebär att vi får betala en dubbelt så hög %-avgift till Kreditor för köpet!

Att vi ska betala den fasta avgiften trots att en retur gjorts kan jag gå med på, dock så kommer jag inte acceptera att betala %-avgiften på hela beloppet, när en retur görs, och det tycker jag inte någon annan kund till Kreditor ska göra heller.

Vad som är än mer anmärkningsvärt är vad som sker om en kund vill lägga till en vara på ordern och vi går in och lägger till varan i efterhand – då justerar Kreditor upp beloppet och tar ut %-avgiften på totala beloppet! Som kommentar i Kreditor online står ”fakturan har köpts till för lågt belopp”.

Aha, så då går det plötsligt bra att justera beloppet. Dubbelmoral?

Jag inväntar svar från dig Jacob (helst inte ett inkopierat standardsvar…)

Accessora är en av Kreditors allra första kunder och vi har alltid varit mycket nöjda tidigare, men det här är befängt och jag ser fram emot en lösning.

/Annika, accessora.se
annika_w är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat