Flitig postare
|
|
Reg.datum: Sep 2004
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Sep 2004
|
Jag måste reflektera över två saker:
1. Igår ringde jag två gånger till Dustin. Man kommer till en kö..... och sen orkade jag inte vänta. Jag ringde till inWarehouse för jag vet att där får man alltid svar direkt. Jag köpte min disk därifrån.
2. Nu kanske man inte ska jämföra din verksamhet med dessa två företag, men vissa likheter ser jag trots allt.
Jag tycker att du ska vara ärlig i din kommunikation och skriva på hemsidan att ni är hemma, att ni packar paket på förmiddagen och bästa tiden att ringa är på eftermiddagen.
Hade jag sett ett sånt meddelande på hemsidan hade i alla fall jag ringt på eftermiddagen. Jag förstår att alla inte kommer göra det, men om några gör det så är syftet fullbordat, så att säga!
Sen är jag också tveksam till effektiviteten av att ha denna typ av verksamhet i hemmet. Nu vet jag inte vad det är du pysslar med, annat än det som står här i tråden. Det är någon form av lager och kunderna ringer till dig och beställer.
Inom en överskådlig framtid kanske det finns möjlighet att flytta denna verksamhet "utanför hemmet". Någon typ av lokal, garage eller liknande som kan tänkas passa.
Jag kan säga att det är väldigt skönt att ha "ett arbete att gå till", alltså en annan plats än hemma. (Min situation påminner lite om din.)
|