 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Det var det jag misstänkte. Problemet i det här fallet är att det rör korttransaktioner via en betalväxel. Det är ungefär lika lätt att reda ut en sådan faktura utan leverantörens hjälp, som det är att reda ut en felaktig mobilräkning. Jag kan inte se vad för kort som kunden har använt sig av när transaktionen gjordes (Visa, Mastercard, Maestro, betalkort, kreditkort, utländskt kort, mm) och priserna ser ut att varierar beroende på korttyp. Det enda jag kan se är att antalet transaktioner är felaktiga. Jag betalar även ogärna ut en stor klump pengar utan att få en ordentlig verifikation till bokföringen. En stor utbetalning där beloppen inte stämmer överens med fakturorna bör inte uppskattas av skatteverket.
Jag har tidigare haft kontakt med företagets VD. Tyvärr så svarar han varken på mail eller telefon längre. Jag börjar faktiskt misstänka att han gömmer sig för mig. Företaget har nämligen begått ett annat (helt orelaterat) misstag där deras betalväxel dragit pengar från två av våra kunders kort av misstag. Jag skulle gissa på att VD´n fortsätter att gömma sig tills det att de lyckats reda ut vart dessa pengar tagit vägen (de gick nämligen aldrig in på vårt konto eller via vår inlösande bank). Nu rör det sig om ganska små belopp och därför så är jag ganska övertygad om att det rör sig om misstag och inte ett bedrägeri eller förskingring.
Jag har aldrig hängt ut ett företag på WN. Men det kan mycket väl vara så att det här blir första gången. Problemen som jag har haft med detta företag har saknat alla proportioner. Men det finns naturligtvis förklaringar till mitt enorma tålamod och jag har under tidigare år haft en god relation till företaget. Nu känns det dock som om situationen börjar surna ordentligt. Innan jag gräver upp stridsyxan på riktigt så måste jag dock se över situationen ordentligt. Jag är fortfarande arg och det är ingen bra utgångspunkt - oavsett hur man väljer att lösa en konflikt.
|