Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-10, 11:38 #160
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Originally posted by -Spindel@Sep 9 2008, 23:35
Citat:
Originally posted by -Anders Larsson@Sep 9 2008, 23:19
Citat:
Originally posted by -Spindel@Sep 9 2008, 23:08
Du kan fortfarande undvika att använda Internet om FRA är ett bekymmer för dig.


Tillbaks till skolbänken. FRA signalspanar inte bara på internet.

Har jag påstått det?

Indirekt ja, eftersom man inte slipper FRA genom att undvika internet som du får det att låta i ditt inlägg.
Utveckla gärna det där.

Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73
Citat:
Man har även gjort bedömningen att FRA behövs för att kunna försvara den offentliga servicen/landet.

Snälla nån, vem är "man" och mot vem ska vi "försvara" oss? Det är så enkelt att kryptera sina meddelanden så de enda som FRA kommer kunna övervaka är de som skickar sina data okrypterat = vanliga Svenssons och korkade brottslingar.

Som gummianka säger får inte FRA spana på inhemsk trafik utan bara det som passerar gränserna. Bland annat passerar 80% av Rysslands Internettrafik genom Sverige och det är bland annat den trafiken FRA får spana på.
Citat:
Originally posted by mephisto73@Sep 10 2008, 10:45
Citat:

Ja, och det kommer aldrig bli aktuellt eftersom inhemsk signalspaning är olagligt och sådana bevis aldrig skulle hålla i en domstol.....så om det nu är som du säger, vad f-n gnäller ni om...
Ingen obehörig läser mina brev, och jag tycker inte någon (potentiellt) ska läsa min epost. Det är väl elementärt?

Din Internetleverantör kan utan problem läsa dina mail eller för den delen till och med manipulera dem. De kan censurera all dålig reklam om dem som finns på Internet. Det kan inte FRA. Om det nu är så viktigt att ingen obehörig läser dina e-post bör du kryptera dem såpass att det är omöjligt för alla, utom den som ska läsa mailet, att avkryptera det.

Du pratade dig varm om skatt men helt ologiskt emot FRA eftersom det inte är valfritt (vilket inte skatt heller är!).
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat