Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-10, 01:08 #26
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Risken att någon använder ditt kort är mycket lägre än tiden du förlorar under hela ditt liv i extra kö när dom ska kolla ID.

Som jag sa, är bara 1 gång per 100 besök någon brukar kräva ID på mcd.

Och är normalt inte bara att dra den i en streckkodsläsare, 99% av befolkningen är så jävla infektiva på att lyckas göra något. Har du tur så kanske dom lyckas få fram ID på 15s om du har jävligt tur. Men är det 10-20 personer i kö så är det rätt mycket förlust i tid.

Så det är inte rätt att hela befolkningen ska förlora tid för enstaka personer skulle lyckas bli av med ett paket under sitt liv eller lyckas bli av med pengar för någon handlade på mcd på deras kort.

Men är inte bara ID jag stör mig på, förlorar alltid några timmar i månaden pga 99% av befolkningen inte kan vara effektiva eller vettiga. Allt från att ställa sig med barnvagnar alltid framför ingångar eller utgångar eller att folk måste ställa sig mitt framför brevlådor även om det finns flera 100 meter ledig övrig plats att ställa sig på.

Även vilken jävla tid folk ska ha på sig att lyckas gå på och av tåg, vet inte hur många timmar i månaden jag förlorar dom gångerna jag reser mycket eller rör mig i onödan.

EDIT: Kanske kan tillägga att folk i Stockholm är mycket mer vettiga än övriga delar av Sverige att kunna var effektiva och inte stå lika mykcet i vägen. Om man då räknar bort alla turister på sommaren.

Och jag har mycket tid över, har kanske max 10 min att göra i arbete varje dag uträknat per år förutom dom gångerna man kanske inte hinner sova på 3 dygn. Men dom gångerna jag är ute och ska göra det jag ska göra vill jag göra det utan massa seghet. Då jag ändå har tid sova 12h om dagen när jag själv vill, men det stör inte andra personer.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat