Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-09, 20:54 #90
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by pitbull@Sep 9 2008, 13:33
Egentligen var det case closed för min del i den här tråden ("never argue with...") men...

Ett mord på valfri plats i Sverige, lever i veckovis i pressen och i tv. Sådant tas inte ens upp i Amerikansk media om det inte är spektakulärt eller någon känd människa inblandad.

Ni jämför Svenska förorter i jämförelse med USA:s projects. -En skrattretande liknelse. Våra förorter är rena rama Bullerbyn-idyller. Eller: Hur ofta hittar ni döda människor på trottoaren eller i trapphuset som har tagit överdos? Hur många crack-house hittar ni i ert kvarter? Hur många inhängnade bostadsområden med patrullerande vakter hittar ni i Sverige? -Listan kan göras oändlig.

Jodå, jag har en farbror bosatt i Miami. Lika naturligt för dem att beväpna sig (in case of) som det är för oss att ta med paraplyet om det skulle börja regna.

Perspektiv är ett vackert ord...
Jag bor c:a 1.5 km från ett "project' (95% svarta och utan jobb)och det känns som rena förskolan jämfört med Bergsjön och Rosengård.
Så det går inte att generelarisera bara för att det handlar om USA. Såvida man inte har film och media som utgångspunkt.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat