Jag håller med dig mats om att man kan få butiken mycket mer anpassad om man bygger den själv.
Men det värsta är nog som sagt designen. Den är trist och tråkig och ser billig ut, inget tvivel! Den går och ändra men det är mycket jobb!
Men de flesta andra punkter du rabblade upp har faktiskt jag möjlighet att lägga till i oscommerce (om jag inte redan har dem). Ta det inte som en påhopp utan som en intressant jämförselse!
Tex.
Massuppdaterare finns som modul men jag har ingen erfarenhet av den. Sen så får man den inte till 100 % efter eget behov.
Citat:
Jag har en lagerhantering som gör att om en produkt tar slut så inaktiveras den i shoppen automatiskt och i samband med det får jag upp produkten i en slutlista för den aktuella leverantören, jag sätter även ett "värde" automatiskt på produkten baserat på försäljningshastighet om den skall köpas in igen.
|
Inaktivering om produkten tar slut i lagret finns. Det går även att ta fram en lista på produkter som är slutsålda. Försäljningshastigheten däremot måste jag säga låter och är säkert väldigt proffsigt!
Citat:
Jag har fullständig statistik på allt som säljs, dag för dag, månad för månad och risken att jag skall missa att köpa in nåt är minimal, jag har satt ett "lägsta-värde" på alla frekventa produkter och får upp en varning när det bara finns "3 Rabbit Pearl" kvar i hyllan.
|
Jag har också fullständig statistik över ordrar per dag, vecka, månad, år där jag kan se antalet sålda produkter, priset för dem m.m.
Detta med lägstavärde för en varning är något jag inte sett.
Citat:
Jag har integrerat hela admin med bokföringen och gör krediteringar, dagsrapporter m.m. direkt i admin.
|
Proffsigt! Jag har bara kommit så långt att jag skriver ut fakturorna direkt i butiken.
Citat:
Vid inventeringen har jag färdiga listor i mitt system, uträknat och klart.
|
Finns ej i oscommerce!
Citat:
I Shoppen har jag en inbyggd kreditkoll för dom som handlar på faktura, jag har ett eget system på kortbetalningar.
|
Kreditkontrollen skulle gå att kunna tillverka. Jag har kollat på en sådan lösning men tyvärr kostar det för stor fast kostnad för min del. Kreditkort klara jag i dagsläget.
Citat:
- När jag printar ordrar exporteras kunddatabasen automatiskt till Pacsoft så att jag slipper sitta och knappa in alla kunder manuellt.
|
Går också att göra med lite programmering. Kostar också för mycket för att vara intressant för min del.
Citat:
Jag har byggt in ett system för SMS betalningar
|
Skulle gå att tillverka som en extren butik. Skulle tyvärr bli svårt att integrera med den andra.
Citat:
Jag har en återförsäljardel i shoppen där mina åf kan printa fakturor online.
- Jag har så att mina åf kan hämta prislistor, med och utan bilder direkt från databasen
|
Finns en lösning med återförsäljare som modul. jag tror dock inte att den är särskillt proffsig.
Som slutord kan jag ju säga att jag inte heller tror att oscommerce skulle kunna driva en sida i cdon klassen. Inte på långa vägar!
Men för mig som inte ens omsätter så att jag kan leva på sidan fungerar den utmärkt!
Jag ursäktar för eventuella stavfel och luddigheter då jag är jättetrött...