Citat:
Originally posted by SweCat@Sep 8 2008, 16:52
Dreamlogistics
1) Håller inte med dig helt där. Du kan ha telefon och försöka svara men hänvisa till mail övriga tider. Endast mail gör att många inte vågar beställa eftersom de inte vet om företaget existerar eller inte. Inte ens jag som gammal e-handlare beställer från företag helt utan telefon. Jag vet hur lätt det är att slänga upp en flashig hemsida utan produkter bakom.
2) Tja du, det är lätt att säga svårare att göra. Vi hade telefontider men kunderna förväntade sig svar alla tider i alla fall. Även klockan 04.00 på nätterna......det är det negativa med företag hemma.
Jag har samtal på julafton, nyårsnatten, de flesta vardagsnätter, mornar kvällar you name it. Alla tidpunkter på dygnet ringer telefonen.
Kunderna skiter högaktningsfullt i att det finns telefontider.
Lösning Låta bli att svara Javisst, och bli utskälld av kunden senare när du svarar.... och jag blir faktiskt störd av att det ringer hela tiden även om man vet att man inte behöver svara så känner du dumt nog något slags ansvar för att hjälpa kunden, men det kanske är en kvinnlig egenskap vad vet jag.....
Vi drar numer ur jacket på nätterna det var enda sättet för oss att hantera telefonfrågan.
Så sammanfattningsvis telefontider är bra men du får lära dig att leva med att det alltid ringer, att kunder alltid tycker att du ska vara tillgänglig jämt samt att lära dig dra ur jacket när du vill slippa höra telefoneländet....
3) Bra ide.
|
1. Förstår dina synpunkter men tycker fortfarande att man ska svara om man sätter upp en telefon. Lika lätt att bygga en flashig sida med ett kontantkortsnummer i bakgrunden som utan.
2. Vi hade telefontider till en butik men ingen växel vilket betyder att man kan ringa även efter telefontiderna. Däremot hade vi det på kontoret vilket innebar att vi kunde gå hem och inte bli störda på nätterna, julafton m.m. Du borde kolla på en växel.