Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-09, 04:43 #84
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Ara@Sep 8 2008, 18:19
du gissar jag att du förutsätter att "dom" inte ska bo i samma område som du gör?

Citat:
Lek med tanken, att man skulle tömma ett område som Rosengård i Malmö på alla som vara dömd för brott, dom fick inte vara folkbörda på någon adress i där. Du måste ha en fast inkomst för att bo där..
vart ska dom som inte får bo kvar bo då?

Sen har man väl avtjänat sitt straff när man kommer ut ur fängelset? eller ska man dömmas till tex 9år och att man inte för bo på lidingö?

Vem ska bestämma vart folk ska få bo och inte? Jag gissa att du skulle bli "ganska" arg om du inte skulle få bo där du ville.

Du kan ju inte va imot FRAlagen (som jag gissar att du är) och för det här, snacka om dubbelmoral

Nää du får allt ta och tänka om lite....
Är det så hemskt det?

Att ett sociat nergånget område får visa begräsningar för personer som är dömda för brott att bosätta sig där?

En person som avtjänar ett 9 år fängelse straff kommer antaligen aldrig bosätta sig på Lindingö, eftersom han inte har inkomst till detta, utan kommer bli förpassad till någon av Stockholms södra förorter, så kommer han inom 2 år avtjäna ett nytt 9 årigt fängelse straff, plus att under tiden har utbildad x antal ungdomar i att begå småbrott. Med Svenska regler är du ändå ute efter 6 år.

Folk skall få bosätta sig vart som helst, så länge man inte har begått brott och man har inkomst till hyran.

Nu blandar du väl ihop saker och ting.. FRA lagen handlar om mass avlysning av medborgare, det här handlar om begränsa möjlighet för människor som har visat att dom är kriminella att bosätta sig vart som helst.

Dom flesta bostadsbolag har redan en regel om fastinkomst , så det är knappas något unikt idag. Att man går man ett steg längre att man t.ex begränsa för sexbrottslingar och våldsbrottslingar att bosätta i områden där det finns problem, är bara en sund utveckling av samhället, framför allt ett skydd för dom svagaste i samhället.

Tänk om det hade funnis varningsystem för personer som Anders Eklund, då hade man antaligen förhindra att en 10 årig flicka blev mördad.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat