Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-09, 04:16 #82
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Sep 8 2008, 21:40
Hur ska man annars definera det då ? Det är ju ett personlighetsdrag, jag har bott i ett flertal av Sveriges stora städer, i såväl Bergsjön, Vårberg/Vårby Gård, Segeltorp, såväl som mindre idyller som Fristad/Borås och har egentligen aldrig känt mig otrygg (inte som en följd av en brist på händelser som skulle ha kunnat ta mig dit dock)

Min flickvän (jag ska inte dra in henne i detta och lämna ut henne, men hon kommer från en liten, vad dom flesta skulle kalla idyllisk, ort)

Om vi är ute tillsammans, så skiljer sig våra KÄNSLOR för vad som är tryggt, AVSEVÄRT.

Det är klart att man får gå på statistik, USA är ju precis där Klein vill att vi hamnar, ett segregerat samhälle där en stor del av befolkningen faktiskt ÄR otrygg, eller i fara om man så vill, men där man vill marginalisera det med att en annan del av befolkningen inte alls känner sig otrygga.

edit: sen får man väl skilja lite på rapportering med. att det rapporteras om överfall i kalmar ser jag i grunden som något positivt (rapporteringen alltså) att det isf INTE gör det i downtown Chicago tolkar jag inte som att det inte sker....
Jag bor i ett av Västra Stockholm sämre områden, det är inte så dåligt dock. Men det är ganska stor skillnad mellan Vårby Gård och Segeltorp, både var det gäller brottslighet och inkomst. ( Jag vet, för jag bott i Segeltorp och känner väl till Vårby Gård ).

Det jag skrev i inlägget var att man skall gallra visa områden på kriminella människor, ett område som Rosengård skulle antaligen mår jävligt bra av det, att tex inga straffade personer fick bosätta sig där. Att man dömda sexförbrytare inte få bosätta hur som helst tycker är en självklarhet..

Vi har redan ett segregerat samhälle, det har sossarna sätt till. Dom som inte har några pengar få bo i en hyresrätt i Fittja, och dom som har pengar flyttar därifrån.

Du tro inte det ganska stor skillnad mellan en högstadieskola i Fittja och en högstadieskola i t.e.x Täby?

Varför skall en person som bor i Fittja behandlas sämre än en som bor Täby för? Är inte det segregation.

Sverige har en stor skillnad med US, här kan du leva gott på att bara få fylla i en blankett , sedan har du ett bidrag i handen. I US är det lite tuffare regler som gäller.

Åkte buss genom Harlem för några år sedan, såg ut som vilken Svenskt medelklass område som helst, min bild av harlem var massa folk som stog över brinnade tunnor och värmde sig, pågick skottlossning.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat