Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-08, 21:40 #77
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Hur ska man annars definera det då ? Det är ju ett personlighetsdrag, jag har bott i ett flertal av Sveriges stora städer, i såväl Bergsjön, Vårberg/Vårby Gård, Segeltorp, såväl som mindre idyller som Fristad/Borås och har egentligen aldrig känt mig otrygg (inte som en följd av en brist på händelser som skulle ha kunnat ta mig dit dock)

Min flickvän (jag ska inte dra in henne i detta och lämna ut henne, men hon kommer från en liten, vad dom flesta skulle kalla idyllisk, ort)

Om vi är ute tillsammans, så skiljer sig våra KÄNSLOR för vad som är tryggt, AVSEVÄRT.

Det är klart att man får gå på statistik, USA är ju precis där Klein vill att vi hamnar, ett segregerat samhälle där en stor del av befolkningen faktiskt ÄR otrygg, eller i fara om man så vill, men där man vill marginalisera det med att en annan del av befolkningen inte alls känner sig otrygga.

edit: sen får man väl skilja lite på rapportering med. att det rapporteras om överfall i kalmar ser jag i grunden som något positivt (rapporteringen alltså) att det isf INTE gör det i downtown Chicago tolkar jag inte som att det inte sker....
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat