Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Ställ istället frågan. Hur många hade ladda ner torrentfilen om inte media hade marknadsfört den?
|
Jag förstår tanken men det är medias uppgift att väcka debatt. Det är precis det de gör. Ofta kommer nånting ont med den typen av frågeställningar. Sånt här florerar ändå på flashback och hamnar allt som oftast i "fel" händer. Nu drog media fram det i dagsljuset och det blev en fråga som kan diskuteras. Det bästa scenariot i det här fallet hade så klart varit att myndigheterna redan från början hade censurerat förundersökningen.
Det jag ser som problemet är att TPB är ett privat företag med vinstintressen som lever på andras lidande. Där tycker jag personligen att de gör ett jävligt dålig val som inte trycker på delete. Sedan så är jag fullt medveten om att en borttagning antagligen bara skulle leda till 10 nya torrenter med samma material. Problemet är att de inte gör vad de kan och det är bara tragiskt men säger mig samtidigt rätt mycket om personerna bakom siten som inte ens försöker hjälpa offren.
|
Men knäppgökar kommer alltid och finnas! Men flashback har fortfarande en begränsad publik, när landets samtidliga nyhetes tidningar och TV kanaler tar upp det, så blir frågan mer laddad.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har nog inte TPB tjänar många fler kronor på dom den här grejen, tvärtom så har dom retat vanliga Svensson, fått folk som har varit positiva till TPB att bli negativa.
Jag vidhåller med en dåres envishet att det fortfarande är TV4 som är den största skurken, man behöver inte marknadsföra sånt här, även om det ligger i TV4 ägares intresse att skapa en negativ bild emot TBP, så behöver man inte utnyttja det mördarede barnen i Arborga för detta.
Bara framgår vad myndigheterna censurar för något, Oduktionsbilder på barn bör väl dock kunna hanteras på samma sätt som barnporr.