Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-08, 15:51 #61
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 8 2008, 13:37
Jag gör vad jag kan genom att inte läsa de tidningarna. Gör du?

The pirate bay å andra sidan gör sitt bästa för att slippa undan allt vad lagar och regler heter. Senast jag läste något om åtalet för dem stod det (hos idg tror jag) att de var "svåra att delge". Vad det nu betyder i reella termer vet jag inte fast om man vill delge expressen är det nog inte svårare än att gå till deras kontor en måndagsmorgon.
Absolut. Jag har inte köpt en kvällstidning de senaste 10 åren, tackar nej när jag erbjuds gratis på hotell o liknande och besöker inte deras webplatser.

Ärligt talat har jag svårt att uppröras över det här aktuella fallet även om det förstås är obehagligt och tråkigt för anhöriga. Men äckel-kvällspressen publicerar saker så nära gränsen de vågar för att tjäna pengar. TPB (som inte själva valt att publicera just detta) gör det av princip, vilket jag måste säga att jag någonstans ändå kan respektera. De skulle inte förlora ett öre på att ta bort just den här torrenten.

Det skadar helt klart deras trovärdighet om de håller sig svåråtkomliga för att undgå delgivning. Men det är svårt att veta vad det innebär utan att veta hur långt delgivningsmannen fick gå. Är det så enkelt som att de inte bor på den adress de är skrivna så är det en tidningsanka, har de aktivt gjort sig svåra att nå just för att undgå delgivning så är det värre.

Det vore komiskt om det är detta som gör att politikerna driver igenom lagstiftning som på något vis stoppar TPB. Länkning till offentlig handling - när mediabolagen jagat på i flera år. Men det skulle inte förvåna mig heller ärligt talat och det vore på sätt och vis olyckligt om offentlighetsprincipen fick ruckas på pga detta.

Jag är kluven i sakfrågan, det är inte så självklart för mig vad som är rätt och fel som det verkar vara för somliga.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat