Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-08, 14:37 #60
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jomper
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Det jag ser som problemet är att TPB är ett privat företag med vinstintressen som lever på andras lidande.
Är du säker på att det inte är Aftonbladet, Expressen och SeHör du tänker på?
Jag gör vad jag kan genom att inte läsa de tidningarna. Gör du?

För tidningar med utgivningsbevis finns det regelverk för vad de får och inte kan publicera. Det resulterar då och då i böter, se exempelvis Persbrandt-fallet där expressen blev fällda.

The pirate bay å andra sidan gör sitt bästa för att slippa undan allt vad lagar och regler heter. Senast jag läste något om åtalet för dem stod det (hos idg tror jag) att de var "svåra att delge". Vad det nu betyder i reella termer vet jag inte fast om man vill delge expressen är det nog inte svårare än att gå till deras kontor en måndagsmorgon.

Från mitt perspektiv så ser jag det här som en demokratisk fråga, det är upp till oss att avgöra vad för lagar vi vill ha. Tidningarna håller sig inom ramarna för det mesta, the pirate bay däremot kommer tvinga fram lagändringar som gör det sämre för alla medborgare i form av hårdare lagar. De maximerar bara sin vinst i ett kryphål som för eller senare kommer täckas till. Är det någon som tror att TPB kommer att finnas kvar om 1,2,3 år? Drömmare och piratpartister kanske.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat