Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-08, 06:54 #140
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Men det är ju en del av utvecklingen och jag vet inte om man kan, eller ska, göra något åt saken, jag har i sak inget emot Google, eller FRA, jag inser någonstans att utifrån vad jag personligen hade tyckt varit idealiskt så är det för sent, med god marginal, och den enda vägen är framåt, men jag tycker det är roligt t.ex. att man inte har några problem med att Google samlar in allsköns data om en, men blir rasande när FRA ska göra samma sak...

Det ligger i tiden att göra relevansanalyser utifrån den information som finns, och ju mer information desto bättre, man kan erbjuda bättre tjänster, bättre produkter, till bättre priser och så vidare...vidare finns det säkert ett miljöperspektiv i det hela också.

Det är lite samma fenomen som fildelning, där den yngre generationen (jag är väl på gränsen att tillhöra den själv, om än inte åldersmässigt) har en känsla av "entitlement", man har rätt, rätt till saker för att dom finns, gärna utan motprestationer, och den enda vägen från det är ju antingen att vi väljer att ta ett steg tillbaka, eller att vi anser att priset blir för högt.

men faran finns där, tveklöst...sen kan man väl gissa att Google är på väg att bli det "nya" MS, företaget alla älskar att hata, fel eller rätt låter jag vara osagt, jag tycker det skulle vara intressant att se en analys av vad som skulle hända med Google om "Search" t.ex "dök", man har ju helt klart diversifierat sig som företag, men grunden är ju onekligen sök/annonser...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat