Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-07, 18:35 #51
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
[quote]Originally posted by Spindel@Sep 7 2008, 16:59
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT,Sep 7 2008, 03:45
Känns ändå löjligt när de i programmet försöker göra koppling mellan TPB och Sverigedemokraterna eftersom Carl Lundström har vissa knepiga kopplingar.

Har själv träffat Carl och han ställde bland annat upp som sponsor till Goplay ett tag. FZ.se, Sweclockers.com flera är/har varit sponsrade utav RixTelecom.

Är alla rasister? Pinsamt argument. Speciellt om man tror att Carl ställde upp enbart för att gynna främlingsfientliga(?) partier. Några sådana krav ställdes inte när jag träffade honom iaf.

Jag tycker även att man på flera sätt är fel ute när man ser piratkopiering = stöld. Exempelvis har jag laddat ned In Flames album gratis men har senare tillfälle lagt betydligt större summa på konserter och liknande.

Idioten som äger skivbutik var ju än mer korkad. Vem fan vill ha musik på CD nu för tiden? Helt ärligt!? Har aldrig rört en musikskiva på flera år och blir ju svårt att spela upp den i mobilen eller iPod och liknande... Dessutom ville han sätta dit över 100 000 människor bara för att de har slutat handla i hans skitbutik...

Sänk priserna, hitta alternativa affärsmöjligheter. Det händer ju mycket på den fronten redan. iTunes, Hulu, osv. Allt mer material läggs upp billigare alt. gratis (med annonser) på nätet.
Sverigedemokraterna använder dock TPB för spridning av propaganda ( http://thepiratebay.org/search/Sverigedemo...raternas/0/99/0 ) verka dock inte vara så många som vill seeda deras shit, så det finns framtids tro, trots allt.

Annars kan jag bara instämmer! Jag betala jätte gärna för musik och film , bara industrin kommer med fungerade tekniska lösningar och som är lättanvända och som fungera under flera OS.

Tyvärr är det så att idag är det enklare att ladda ner en piratkopierad film, än att försöka hyra den via någon online video uthyrning. Har jag inte fel webläsare, så skall man ha femtioelva nya program installerad på min dator, utbudet är ganska magert på dom flesta ställen dessutom.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat