Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-07, 12:24 #47
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -Thor@Sep 7 2008, 02:34
intressant att så många som tidigare sparkade bakut över statlig kontroll av information (FRA-lagen) nu helt plötsligt är för att informationen ska kontrolleras. PAJASAR Skenheliga hycklare Bestäm er eller håll käft.

Ok..
Citat:
Originally posted by -Thor@Sep 7 2008, 02:34
Den enda boven i det här dramat är den på åklagarmyndigheten som missade att sekretessbelägga känsliga delar av förundersökningen.
Lite motsägelsefullt men jag tror jag förstår vad du menar och jag håller med.
hehe jo, lite motsägelsefullt ser det på det sättet. Men det jag menade var att nu skriker alla om hårdare lagstiftning, när verktyget redan finns. Lagen behöver inte skärpas, åklagararen behöver bara komma i håg att skydda vissa delar av utredningen vilket han kan göra redan i dag. Det sker på rutin i barnporrsbrott (där det tidigare gick att kontakta tingrätten och begära ut allt, inklusive filmer och bilder)

Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Lika lätt? Jag har ingen aning om vem man kontaktar för att begära ut en förundersökning. Att ladda ner en torrent gör jag med ett par musklick.
Ring, eller om du bor nära gå till, tingrätten och säg "Hej, jag vill ta del av utredningsmaterialet i Arboga-morden" så får du den.
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat