Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-04, 17:49 #7
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Men utöver det står det ju ganska klart att .SE ytterligare en gång låter bli att följa sina egna tagna beslut..

Inför övergången till nuvarande affärsmodell (dvs 2003) hos .SE så tog styrelsen för .SE ett beslut om att reservera vissa geografiska namn under en 5 års period. De beslutade även att ompröva beslutet efter 5 år. Dessa 5 år har nu passerat och i maj (dvs 2008) fastslog .SE:s styrelse att de geografiska namnen ska släppas fria för registrering.

Mer information än detta har vi ombud inte än.
@Jonathan S - trevliga nyheter iofs (även om jag sedan innan kände till 5 års reservationen) så är det ju faktiskt inte vad som står i dokumentet - det var mest det jag blev så konfunderad av.

Men jag är trots det tveksamt positiv till det, då det finns en stor risk att domänerna kommer att förvandlas från "System reserved" till "Name Navigation reserved". Men samtidigt kan jag tycka att det är bättre att någon betalar avgift för dem. Oavsett ser jag fram emot nyheter om detta då, som sannolikt kommer i samband med årsskiftet om inte förr..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat