Citat:
Ursprungligen postat av Anders
Citat:
Originally posted by -Robert@Sep 26 2004, 22:55
Citat:
Originally posted by -Anders@Sep 26 2004, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Javisst, men kan spindlarna köra javascript? Antagligen inte, så därför är de kodexempel som angavs ovan att föredra.
|
Om jag skriver en spindel som ska söka efter e-mailadresser så lär jag ju göra så den kan läsa JS... Jag tjänar ju bättre på det.
|
Ok du vinner. mailrobotar läser javascript, parsar resultatet virtuellt och läser sedan av den rendrerade design som blev på den virtuella "displayen" i minnet.
|
Så avancerat behöver man ju inte göra det. Men att parsa trolleriet med strängar i JS borde ju inte vara svårt...
Huvudsaken är väl att man har tänkt på att möjligheten finns. Om man då skiter i det och skapar en lösning som tillåter vissa (mer avancerade) spindlar att ändå läsa adresserna så får man ju ta det då.
|
Man får nog göra en ganska bra parser (eller "semi kompilator" eller vad man ska kalla det) för att knåpa ihop det här:
Citat:
document.write("<a href=" + "mail" + "t" + "o:" + name + "@" + domain + ">" + name + "[img] + imgsrc + [/img]" + domain + "<"+"/"+"a>")
|
Man kan väl tycka att det borde vara lättare för en robot att köra OCR på en bild via något gratis objekt som florerar än att halvt om halvt kompilera javascript.