Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-03, 23:32 #109
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Man är nog mer än lovligt naiv om man inte tror att Googles jurister har järnkoll på vad som kommer med i avtalstexterna. Det som är med är med av en anledning.
Alltså, never ever Chrome.
Själv tycker jag man är naiv om man tror att Google skulle spara ner allt som passerar deras browser och per automatik äga rätten till allt det.
Ja, vem som är naiv kommer väl bara kunna avgöras i en avlägsen framtid när Google har lämnat ut allt du INTE ville ha spritt och du försöker få upprättelse och de hänvisar till avtalet som det var naivt att kritisera...

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara ett beslut från Google, utan amerikanska (läs myndigheter i USA) kan ju sannolikt snabbt och smidigt lägga vantarna på precis vad de vill av denna information som Google så ivrigt samlar på sig... Sedan är ju rökt.

Naiviteten inkluderar även oförmågan att se faran, tycker jag. Den personliga integriteten är på snabb reträtt, ivrigt påhejad av en flock politiker med hjärnspöken.

I dessa val mellan pest och kolera så får jag för mig att jag kommer att favorisera just "Satan" - IE 8 verkar minst lika intressant i mina ögon som Googles informationdammsugare.

Om det inte framgått så är jag på det hela taget MYCKET skeptiskt till Google. Vi är beroende av dem och det ä många andra, men det betyder inte att allt de gör, ja, inte ens bråkdel, är positivt...