Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-02, 19:56 #4
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
@prograde - Jag förstår ditt dilemma, men ändå inte.

Precis som du säger har .SE reserverat ett (i mina ögon oförsvarsligt stort antal geografiska ortsnamn - på gränsen till vansinne).
Detta tusental av domäner ligger där "ifall att.."

Sen kommer vi då till Kommunen du företräder, som alltså är den "tilltänkta ifall att-intressenten", men Kommunen har inget eget intresse av domänen, men vill leka "minipåve" och i ert led och tilldela den ni anser skulle kunna ha nytta av domänen..
Och då, om jag förstår situationen rätt även sätta upp en rad "men, om och kanske" i avtalsform för en domän som ni inte ens är innehavare av.
Det luktar illa tycker jag.

OM det skall ske på hyfsat schysst sätt, så anser jag iaf att det bör vara en domän som ni som kommun är registrant av och därigenom skapa något periodiskt hyresavtal med tilltänkt innehållsleverantör.
Att göra det med en domän som ni inte är innehavare för, förenat med en rad motprestationer och krav (som jag iofs kan förstå att ni vill ställa), känns bara konstigt och märkligt och ett ämne för kritik.

Jag tycker att endera tar kommunen sitt ansvar och kliver in som registrant och upplåter domänen genom hyresavtal och kan då ställa vissa krav om motprestation, eller också så gör man en vanlig överlåtelse (eller motsvarande registreringsfullmakt) och låter det som sker ske.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat