Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Käre autosvar,
Sammanfattningsvis har du helt missat min poäng! Du har dessutom inte läst eller förstått det jag skriver.
Jag säger just precis att om Brf Wasa i Jacobsberg hade reggat domänen och fått den så har de all rätt till den, punkt slut. Detta för att de har wasa i sin firma.
NN har inget wasa i sin firma eller äger något varumärke med wasa i (har ej kollat varumärkesregistret men har förstått detta av debatten i denna tråd).
Om jag skulle regga conny.se så har jag rätt till det utan att någon som heter connybilar kan komma efteråt och hävda rätten till namnet. Detta därför att jag heter conny!
Nu var det troligen så att Wasabröd inte hade koll på att snappbacksystemet existerade och därför tror jag att de trodde att de skulle hinna regga namnet när det blev ledigt. Sen upptäckte de att ett företag sominte har något wasa i sin firma reggat namnet och de blev fly förbannade och kontakdae sin advokat. I samarbete med advokaten författade de en skrivelse till ATF som inlämnades 8 dagar efter att domänen släpptes fri från länsförsäkringar.
Det är inte så många företag som sitter och lusläser webbstrategier så det kan mycket väl vara så att wasabröd helt enkelt inte kände till snappbacksystemet. Det var inte så länge sedan jag själv fick reda på att det finns.
|