Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-31, 17:46 #49
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Aug 8 2008, 02:07
Att NN hann före Wasabröd med 8 dagar med registreringen anser jag vara obetydligt i sammanhanget. Wasabröd hade ju redan 8 dagar efter registreringen lämnat in ansökan om tvistelösning (denna hade säkert tagit flera dagar att förbereda) så Wasabröd antar jag låg i startgroparna att ta över wasa.se efter att länsförsäkringar släppt kontrollen.
Dina inlägg brukar alltid vara klarsynta och relevanta eftersom du tänker pragmatiskt och affärsmässigt, men nu missar du det väsentliga - Wasabröd eller annan aktör med Wasa i varumärket hade kunnat lyft luren direkt när LF valde att inte förnya domänen och bett att få överta ta den mot en skälig ersättning, t.ex. eventuella advokatkostnader och en liten slant pengar för att täcka administrationen. Att så inte skedde tycker jag klart och tydligt visar att Wasabröd inte agerar seriöst och affärsmässigt - de har t.ex. ingen aktiv bevakning av utgående domäner. Domänen var fri att registrera och därmed tycker jag att eventuell varumärkesrätt till domännamnet förverkats, annars skulle det bli en fullständigt ohållbar situation. Tänk om t.ex. den enskilda firman Conny Wasa Konsult (påhittat) inte kan använda och utveckla sitt nyregistrerade domännamn i lugn och ro...

Om någon av dessa företag registrerat wasa . se - tycker du att de måste göra en varumärkesregistrering för att få vara säkra på att behålla namnet? I så fall är det lika bra att göra om domännamnssystemet och kräva varumärkesregistrering för att få registrera ett domännamn.

Hotel Gustaf Wasa
CityAkuten Wasa Vaccination
Brf Wasa i Jakobsberg
Hotell Wasa
Wasa Byggträ AB
Wasa Crystal
osv
http://www.hitta.se/SearchPink.aspx?vad=wasa
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat