Citat:
Ursprungligen postat av danielos
Citat:
Ursprungligen postat av aquastorm
Danielos, vad finns det för alternativ till cookies?
|
Jag är inte helt insatt hur Microsoft har tänkt att lösa det utan cookies, men jag är helt säker på att Microsoft inte skulle satsa på detta om dom inte vet hur man kan lösa surfning/inloggning utan cookies.
|
Du kan inte vara så säker på det. Funktionen är till för att du ska kunna surfa "anonymt", och som de andra i tråden sagt är det alltså samma sak som Firefox och Safaris "Private Browsing". Användaren aktiverar det när denne håller på med något han inte vill att andra användare av datorn ska kunna se. Men det känns väl inte som något jätteproblem att du inte kan logga in på hemsidor när du anonymiseringsfunktionen igång?
Jag vill gärna att du antingen själv förklarar eller hittar en förklaring från Microsoft om hur de hade tänkt att ersätta cookies... HTTP är stateless, cookies är det enda sättet att komma runt det problemet. Sen om Microsoft återimplementerar cookies och kallar det något annat är en sak, men det kommer fortfarande att innebära samma sak: möjligheten för en webbplats att spara information på sina besökares dator, för att kunna identifiera besökare mellan requests.